سرزمین شیر و خورشید

سرزمین شیر و خورشید یعنی ایران من

سرزمین شیر و خورشید

سرزمین شیر و خورشید یعنی ایران من

مشخصات بلاگ

از بازدید کنندگان گرامی خواهشمندم با نظرات و انتقادات خویش ، مرا در بهبودی این تارنما یاری نمایند.
با سپاس

طبقه بندی موضوعی

دروغ و دولت

سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۳۴ ب.ظ


با سلام

به راستی نمی دانم چرا دولت های ما این قدر به ما دروغ می گویند. من نمی خواهم زیاد سیاسی حرف بزنم ، ولی چیزایی را نمیشود نادیده انگاشت . مثلا نگاهی به بارم و راندم های تورمی ، نشون می ده که اینها دروغ می گن . حالا یا به خاطرمشوش نشدن اذهان عمومی و یا به خاطرچیزهای دیگه . ولی باید بگویم دیگه دوره ی قاجار گذشت که مردم در نادانی مطلق به سر می بردن . الان عصر تکنولوژی و اینترنت هستش که به کسری از ثانیه ، اخبار به گوش همه می رسه . مردم خودشون ، شدیدا با مسئله ی تورم دست به گریبان هستند و با قیاس کردن دو قیمت در فاصله ی یک مدت می تونن بفهمن که دستکم و شیرین تورم چند درصدی زندگی شون رو به لرزه انداخته و داره پشت زندگیشون رو می لرزونه . مثلا در تفاوت قیمت نان فرضا تافتون که از 300 به400 رسید ، چیزی حدود 33٪ رو تجربه کرده ، یا مثلادر آزاد کردن دوباره ی نان که نان سنگک از 600 به 1300 تا 2000 تومان رسیده ، دیگه نمیشه ارقام تورمی رو در حد 16-17 ٪ به مردم قبولاند ، این آش این قدر شوره که دیگه خان هم فهمیده چه برسه به یه آدم عادی . درصد رشد قیمت نان سنگ حدود 100 تا 320 درصد در نوسان بوده ، بعد دولت تدبیر و امید آقای روحانی در ابراز رقم تورم دچار توهم میشه و تورم را حدود 16 درصد تلقی می کنه و البته دروغ محض است . بعد در سایر ارقام باز هم تورم میان 40 تا 100 درصد رو مشاهده می کنیم که آقای روحانی اون رو شیب ملایم می دونه . نمی دونم در هندسه یی که به دولت تدبیر و امید تدریس کرده اند ، شیب تند از چند درصد شروع می شه که شیب ملایم اون 45 درجه است . فکر کنم شیب تندش از 190 درجه تا 360درجه نوسان داشته باشه . البته اونهایی که دستشون توی جیب مردمه و حقوقشون رو از مالیاتهایی میگیرند که از جیب مردم تأمین می شه و یا از فروش سرمایه های ملی کشور عزیزمون دریافت می کنند نباید هم بدونن که زندگی متورم مردم به چه سختیی می گذره . من در سال 1388 خ عقد کردم و در سال 1389 ازدواج کردم . سال اول شیر بطری رو به قیمت 800 می خریدم و الان به 2500 تومان . تافتون رو 100 می خریدم و الان 400 تومان . اون روزا شب می خوابیدی و صبح برمیخاستی و میدیدی که همه چی رشد کرده به غیر از حقوقت که آب رفته .

  • ۹۳/۱۱/۰۷
  • بهرام محتشم

نظرات  (۱)

  • ابوالفضل باوفا
  • سلام. اگه با تبادل لینک موافقی منو با اسم - فقط خنده - لینک کنید و خبرم کنید لینکتون کنم . 
    پاسخ:
    سلام . از وبلاگ شما دیدن کردم . عکس های بامعنی و کاریکاتورهای خوبی را برای کار تون انتخاب کردین . موفق باشین . فقط جسارتا من نمی دونم چه جوری باید شما رو لینک کنم . منو راهنمایی کنین .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی