سرزمین شیر و خورشید

سرزمین شیر و خورشید یعنی ایران من

سرزمین شیر و خورشید

سرزمین شیر و خورشید یعنی ایران من

مشخصات بلاگ

از بازدید کنندگان گرامی خواهشمندم با نظرات و انتقادات خویش ، مرا در بهبودی این تارنما یاری نمایند.
با سپاس

طبقه بندی موضوعی

وقتی که دل گرفته از این های و هوی ها

پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۰۷:۲۴ ق.ظ


این نیم مصراع ، از یکی از اولین غزلهای خودم هست .

نشانه یی از دلتنگی اززمانه داشت . زمانی بود که واقعا تو اوج ناامیدی بودم . به لطف و مهربانی آن بزرگ مهربان ، در مدتی کمتر از شش ماه ، مشکلاتم عین آب خوردن حل شد . راستش رو بخواین من توی روزگار نوجوانی و باد غرور جوانی ، یک روز توی یک ناراحتی خیلی زیادی که با پدرم داشتم ، ناخواسته ، فحشی خیلی زشتی به پدرم دادم . پدرم به من ایمان داشت و همیشه پشت سرم تعریف می کرد مه من با بقیه ی بچه ها فرق دارم . این ناسزا و شکر مفتی که خوردم ، توی روحیه ی پدرم خیلی مؤثر افتاد و دیگه یادش نرفت که من این حرف زشت رو زدم ، بعد هم مشکلات دیگری پیش آمد که رابطه ی من و پدرم رو خیلی شکرآب کرد. زمانی چشم باز کردم که دیدم پدر عزیزم روی تخت بیمارستان بیهوش افتاده و روز سیزدهمی که در این حالت بود ، دیگه نفسش بالا نیامد و به رحمت الله باقی پیوست . روز سوم مرگ آقام یک دفعه بغض وحشتناکم ترکید ، توی اتاقم نشستم و به شدت زار زدم ، به غلط کردن افتادم . ولی حالا حالاها مونده بود که مشکلم حل بشه . اینقدر سر قبر پدرم رفتم و گریه کردم و گفتم غلط کردم تا این که چند باری خواب پدرم رو دیدم ، اولین بار از من رو کشید و رفت و به من محلی نکرد. دفعه ی دوم توی خواب خواهرم برام حرف زده بود و بار سوم که درواقع بار دوم خواب دیدنم بود ، منو بغل کرد و احساس کردم منو بخشید . از اون روز مشکلات من شروع به حل شدن کرد. فهمیدم که گرفتاری کارم ، از ناراحتی پدرم بوده . از اون روز هر 5 شنبه به شوق پدرم ، یک کار خیری رو انجام می دهم که حالا بماند چیست ؟ هرروز بهتر از دیروز مشکلاتم رفع شد . می خوام بگم ، که کلید حل مشکلات دنیوی آدم ها در دعای پدر و مادر هستش . اگه اونها دعا کنند ، خدا همه رو حل می کنه.

  • ۹۳/۱۲/۱۴
  • بهرام محتشم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی