سرزمین شیر و خورشید

سرزمین شیر و خورشید یعنی ایران من

سرزمین شیر و خورشید

سرزمین شیر و خورشید یعنی ایران من

مشخصات بلاگ

از بازدید کنندگان گرامی خواهشمندم با نظرات و انتقادات خویش ، مرا در بهبودی این تارنما یاری نمایند.
با سپاس

طبقه بندی موضوعی

۱۴ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است


یک دشمن اهل بیت(ع) چه شکل و شمایلی دارد؟ یک وهابی تکفیری چگونه فکر می‌کند؟ چگونه برخی در لباس دین بدترین خیانت‌ها را به اسلام انجام می‌دهند؟ با گزارش ویژه مشرق همراه باشید تا با «جرثومه فساد» عصر حاضر آشنا شوید.

گروه گزارش ویژه مشرق- یکی از علمای وهابیت که نقش مهمی در احیای تفکرات، ابن­ تیمیه و شاگردش ابن قیم جوزیه و محمدبن عبدالوهاب داشته ، عبدالعزیز بن باز است که نزد وهابیان به مفتی اعظم مشهور است برای اینکه بیشتر با او آشنا شویم زندگی‌نامه، فعالیت‌ها، فتواها ‌و تفکرات او را مرور می­کنیم.

 


عبدالعزیز بن عبدالله بن عبدالرحمن بن محمد بن عبدالله بن باز در بیست و یکم نوامبر ۱۹۱۰ میلادی برابر با چهاردهم ذوالحجّه ۱۳۳۰هجری قمری در شهر ریاض عربستان سعودی به دنیا آمد. در سال ۱۹۱۳میلادی پدرش باز بن عبدالله و در سال ۱۹۲۱مادرش حفصه بنت سمیح درگذشت. در ۱۹۳۶ عبدالعزیز ابن باز بینایی خود را از دست داد.


 مهم‌ترین استادان او در اصول، فقه و ادبیات عرب، محمود بن ابراهیم بن عبدالطیف الشیخ، محمد بن عبدالطیف بن حسن الشیخ، سعد بن محمد بن عتیق القاضی، حامد بن فارص بودند. وی در محضر سعد بخاری تجوید قرآن را آموخت.

 


بن باز بعداز مدتی قرآن را حفظ کرده و نزد سعد وقاص بخاری، تجوید قرآن را آموخت و علوم شریعت را از مشاهیر علمای نجد مانند؛شیخ محمد بن عبدالطیف بن حسن الشیخ، شیخ صالح بن عبدالعزیز بن عبدالرحمن بن­حسین آل الشیخ، الشیخ سعد بن حمد آل الشیخ، فرا گرفت که بیشترین استفاده علمی را از محمود بن ابراهیم بن عبدالطیف الشیخ، برده است.


بن باز که صرف شاگردی نزد اساتید را یک نوع فریب نفس می‌دانست، عزم خود را راسخ کرده و تلاش تحقیقی خود را از مهمترین کتب اهل سنت با جدیت تمام ادامه داد تا اینکه در علوم شریعت، متن حدیث، سند و بحث توحید طبق شیوه سلف و فقه حنبلی به چنان نبوغی رسید که از مشهورترین علماء حنفی بشمار رفت.


فعالیت‌های مهمّ بن باز

 بن باز دارای مسئولیت ها و مناصب حکومتی مختلفی بوده است که برخی از آنان عبارتنند از :

  •  قضاوت در منطقه «الخرج » به مدت 14 سال و چند ماه بین سالهای 1357تا 1371ق که زمان تعیین وی به قضاوت جمادی الاخر سال 1357ق بوده است.

  •  تدریس در دانشکده و آکادمی علوم ریاض از سال 1372ق تا سال 1380ق در علوم فقه توحید وحدیث .

  •  نایب رئیس دانشگاه اسلامی مدینه منوره از سال 1381ق تا سال 1390ق

  •  ریاست دانشگاه اسلامی مدینه از سال 1390ق تا 1395ق بعد از وفات رئیس دانشگاه شیخ محمد بن ابراهیم آل الشیخ در رمضان 1389 ق

  •  رئیس کل ادارات پِژوهشهای علمی وفتوا و تبلیغ و ارشاد توسط حکم پادشاه در تاریخ 14/10/1395 ق که این منصب تا سال 1414 ق ادامه داشت. گفتنی است که این منصب هم رتبه ی وزیر است.

  •  مفتی اعظم عربستان و رئیس هئیت بزرگان علماء اسلامی و رئیس اداره پِژهشهای زیادی را هم در مجالس علمی و اسلامی دیگری داشته است که عبارتند از:

 رئیس هئیت بزرگان علمای اسلامی (هئیت کبار العلماء):

 این هیئت عالی ترین هسته صدور فتوا در عربستان سعودی محسوب می گردد. این هیئت متشکل از 20عالم دینی است که پیرو مذهب حنبلی با قرائت ابن تیمیه و محمد ابن عبدالوهاب می باشند این تشکل دارای سوابقی دیرینه است پس از آن که دولت سوم سعودی که توسط عبدالعزیز بن عبدالرحمان الفصیل آل سعود تشکیل شد هیئت کبار علما از نظر اداری و فنی گسترش یافته و تشکیلات آن در داخل و خارج از کشور قوت یافت .


 در سال 1391ق شیخ ابراهیم بن محمد آل شیخ به ریاست هیئت فوق الذکر منصوب گردیده و این هسته به «ادارات تحقیقات علمی و الافتاء»تغییر نام یافت . شیخ محمد بن آل ابراهیم آل شیخ در سال 1395ق به عنوان «وزیر عدل»منصوب گردید.


 در سال 1395ق شیخ عبدالعزیز بن عبدالله بن باز به ریاست تشکلات فوق الذکر منصوب و هسته مزبور به «دبیر خانه ادارات تحقیقات علمی و فتوا و تبلیغات و ارشاد »تغییر نام نهاد.


بن­باز و تمجیدهای وهابیان

وهابیان، از وی به عنوان عالم جلیل القدر، شیخ الاسلام و المسلمین مفتی اول داخل وخارج کشور، علامّه، محدثّ فقیه،یاد می‌کنند و می‌گویند: بن باز، مرجع علماء بود وهرگاه برای علماء مشکلات علمی پیش می‌آمد جهت حلّ آن به او رجوع می‌کردند. دانشگاهی به نام او در ظهران عربستان وجود دارد.

 


و نیز مسجد بن باز

  


لازم به ذکر است پایان‌نامه «نقد و بررسی دیدگاه‌های سلفی بن باز» پژوهش پایانی «ابراهیم قاسمی»، برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه ادیان و مذاهب قم است که در تابستان 1390 دفاع شده است و استاد راهنمای آن «حجت الاسلام دکتر حمید ملک مکان» و استاد مشاور آن «حجت الاسلام دکتر مصطفی سلطانی»است، به بررسی و نقد فتاوای سلفی بن باز در موضوعاتی هم چون توحید و شرک، تأویل و تجسیم، استغاثه و توسل، شفاعت و بدعت و بحث قبور می‌پردازد.


آثار علمی بن باز


بیش از شصت کتاب و ده­ها مقاله از عبد العزیز بن باز در زمینه تفسیر، حدیث، فقه و احکام و غیره به جای مانده است که به چند نمونه اشاره می‌کنیم .


1-الفوائد الجلیة فی المباحث الفرضیة.


2- التحقیق والإیضاح، لکثیر من مسائل الحج، والعمرة، والزیارة ( توضیح المناسک).


3- التحذیر من­البدع، و یشتمل على أربع مقالات مفیدة(حکم الاحتفال بالمولد النبوی، و لیلة الإسراء والمعراج، و لیلة النصف من الشعبان، وتکذیب الرؤیا المزعومة من خادم الحجرة النبویة المسمى الشیخ أحمد).


4- رسالتان موجزتان فی الزکاة والصیام.


5- العقیدة الصحیحة و ما یضادها.


6- وجوب العمل بسنة الرسول - صلى الله علیه وسلم - و کفر من أنکرها.


7- الدعوة إلى الله، و أخلاق الدعاة.


8- وجوب تحکیم شرع الله و نبذ ما خالفه.


9- حکم السفور والحجاب و نکاح الشغار.


10- نقد القومیة العربیة.


11- الجواب المفید فی حکم التصویر.


12- الشیخ محمد بن عبد الوهاب ( دعوته وسیرته).


13- ثلاث رسائل فی الصلاة (1- کیفیة صلاة النبی صلى الله علیه و سلم- 2- وجوب أداء الصلاة فی جماعة 3- أین یضع المصلی یدیه حین الرفع من الرکوع ).


14- حکم الإسلام فیمن طعن فی­القرآن، أو فی رسول الله صلى الله علیه و سلم.


15- حاشیة مفیدة على فتح الباری، وصلت فیها إلى کتاب الحج.


16- رسالة الأدلة النقلیة والحسیة على جریان الشمس و سکون الأرض و إمکان الصعود إلى الکواکب.


17- إقامة البراهین على حکم من استغاث بغیر الله أو صدق الکهنة والعرافین.


18- الجهاد فی سبیل الله.


19- الدروس المهمة لعامة الأمة.


20- فتاوى تتعلق بأحکام الحج، والعمرة، والزیارة.


21- وجوب لزوم السنة، والحذر من البدع ".


 او از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۷۱ هجری، قاضی شهر خَرج بود. در سال ۱۳۷۱ هجری، ریاست موسسه علوم شریعت ریاض را بر عهده گرفت. در سال ۱۳۸۱ هجری، به عنوان رییس دانشگاه اسلامی مدینه برگزیده شد. در سال ۱۴۱۴ به عنوان مفتی بزرگ عربستان سعودی به مجلس علما معرفی گردید و ریاست آن مجلس را بر عهده گرفت. در ۱۴۰۲، ملک فیصل و در سال ۱۴۱۲ ملک فهد از او به خاطر خدماتش به وهابیت قدردانی کردند.

 


فتاوای قرون وسطایی : هرکس بگوید خورشید ثابت است و زمین می چرخد کافر است (و می توان او را کشت)


هرکس بگوید خورشید ثابت است و زمین می چرخد کافر است (و می توان او را کشت) بن بازدر طول عمرخود فتواهای جنجالی و متناقض زیادی صادر کرده ست. او حضور کفار را در سرزمین عربستان حرم می دانست ولی در جنگ خلیج فارس علیه عراق حضور کفار را برای نجات بلاد لازم شمرد. او با این که حنبلی و از پیروان محمد بن عبدالوهاب و معتقد به دعوت سلفیه است، اسامه بن لادن را خارجی و مرتد اعلام کرد.


او شیعه را نیز کافر اعلام کرده بود. مجله ی المصور در شماره ی ۲۱۶۶ خود ۱۵آوریل ۱۹۶۶ میلادی در صفحه ی ۱۵ مطلبی را بصورت زیر منتشر کرده است: نایب رئیس دانشگاه اسلامی (علامه ابن باز) در آنجا مقاله ای را طی دو ماه در تمامی روزنامه ها منتشر کرده است که در آن خون هرکسی که بگوید زمین کروی است و ساکن نیست و به دور خورشید می چرخد را حلال اعلام کرده است. او در کتاب «الادله النقلیه والحسیه علی جریان الشمس والقمر وسکون الارض وامکان الصعود الی الکواکب» (دلایل نقلی و عقلی بر حرکت خورشید و ثابت بودن زمین) اعلام کرد که قرآن کریم،حدیث و آموزه های پیامبر و اکثریت دانشمندان اسلامی ثابت کرده‌اند که خورشید در حال چرخش و زمین ثابت است و مخالفان این عقیده را تکفیر کرد.


به عقیده بن باز، اعتقاد به چرخش زمین باطل است و
 کسی که به این فرضیه باور داشته باشد، کافر است !!!

بن‌باز مدعی بود:

«اعتقاد به دوران یا چرخش زمین باطل است و کسی که به این فرضیه باور داشته باشد، کافر است، برای این‌که این فرضیه با قرآن کریم «والجبال أوتادا» و قوله جل و علا «والى الأرض کیف سطحت» منافات دارد.


تفسیر روشن آیه این است که زمین کروی نیست و نمی‌چرخد و این روشن است، اما البته تنها در صورت غضب خداوند، می‌تواند چرخش یا حرکت داشته باشد، کما فی قوله سبحانه: «أَأَمِنْتُمْ مَنْ فِی السَّمَاءِ أَنْ یَخْسِفَ بِکُمُ الْأَرْضَ فَإِذَا هِیَ تَمُورُ أَمْ أَمِنْتُمْ مَنْ فِی السَّمَاءِ أَنْ یُرْسِلَ عَلَیْکُمْ حَاصِبًا فَسَتَعْلَمُونَ کَیْفَ نَذِیرِ ». و وَقَوْله «وَجَعَلْنَا فِی الْأَرْض رَوَاسِی »؛ یعنی زمین را با کوه‌ها، میخکوب کرده‌ایم تا به حرکت درنیاید و آرامش مردم برهم نخورد».


«وقد ذکر الله سبحانه أن الشمس والقمر یجریان فی فلک»؛ یعنی خداوند از حرکت خورشید و ماه خبر داده است و اگر زمین نیز بر محور خود می‌چرخید، خداوند از آن خبر می‌داد، اما خداوند از حرکت کردن زمین خبری نداده است. بسیاری از علمای دانش ستاره‌شناسی گفته‌اند: زمین می‌چرخد و خورشید ثابت است، این اقوال کفرگویی و انکار کتاب و سنت سلف صالح است.


بن‌باز همچنین گفته است:

هنگامی که جوان بودم و چشمان قدرتمندی داشتم با چشمان خودم به خورشید نگاه می‌کردم و حرکت خورشید را می‌دیدم. پس اگر زمین در حال حرکت باشد، چگونه ما آن را حس نمی‌کنیم و در آرامش هستیم؟ پس چگونه کشتی‌های بزرگ در دریاها حرکت می‌کنند و چپ نمی‌شوند؟


عبدالکریم بن صالح الحمید نیز در کتابش «هدایة الحیران فی مسألة الدوران»، (ص 12ـ 32 ) با دفاع از این فتوا به نقض نظریه چرخش زمین پرداخته و نوشته است:

برخی علوم و فرضیه‌ها فاسد و تباه‌گر و ملحدانه است؛ از جمله این اعتقادات، باور به کروی بودن و چرخش زمین است... و باور به دوران زمین، خطایی بسیار بزرگتر از نظریه جهش و تکامل انسان از میمون است ». ص 33: «کل دلیل من الکتاب والسنة على دوران الأرض فهو تأویل باطل».


همچنین «ابن عثیمین» در کتاب «مجموع فتاوى و رسائل محمدبن صالح العثیمین»: (ج / 3 الفتوى شماره 428 صفحه 153)، به معلمان اخطار می‌دهد که از تدریس آن بخش از درس علوم و جغرافیا که از حرکت زمین سخن گفته می‌شود، خودداری کنند، چون این مطلب باعث مفسده و گمراهی دانش‌آموزان است


دستور به تخریب حرم نبوی

در سایت رسمی بن باز، در قسمت "نور علی الدرب" سوالی تحت عنوان "حکم القباب علی القبور و شبهة قبة التی علی قبر الرسول {literal}{{/literal}حکم  وجود گنبد بر قبر ها و گنبد ساخته شده بر قبر رسول الله ص پرسیده شده که در پایین می بینید:

 

حق آن است که این گنبد [گنبد پیامبر (ص)] نابود شود.


 بن باز در جواب این سوال،فتوا داده که:اما در مورد گنبدی که بر روی قبر پیامبر است باید گفت این گنبد در قرون متاخر و توسط حاکمان نادان ساخته شده است و اگر از بین برود اشکالی ندارد بلکه حق آن است که این گنبد نابود شود.




دشمن امیرالمؤمنین علیه السلام و شیعیان ایشان


مرحوم آیه الله العظمى سید محسن حکیم قدس سره که مرجع شیعیان و زعیم حوزه علمیه نجف بود، در سفرى که به عربستان داشت ، در جلسه اى با « بن باز » مفتى آن روز آن کشور (که نابینا بود) مواجه شد.


 بن باز، ظاهرا به دیدن آقاى حکیم رفته بود ولى در واقع قصد داشت با ایشان جدال کند و افکار وهابیگرى خود را مطرح نماید. در این جلسه ، بن باز، از آیه الله حکیم پرسید: شما شیعیان چرا به ظواهر قرآن عمل نمى کنید؟ آیه الله حکیم در جواب گفتند: این دیدار جاى چنین صحبت هایى نیست ، بگذارید به احوالپرسى برگزار شود.


 بن باز، سماجت کرده و خواستار دریافت جواب شد. آیه الله حکیم ، ناچار به بن باز گفتند: اگر قرار باشد به ظاهر قرآن تکیه کنیم و همان را معیار عمل به آن قرار دهیم ، باید معتقد شویم که شما به جهنم خواهید رفت !


 بن باز، با تعجب پرسید چرا؟ آیه الله حکیم گفتند: چون قرآن مى فرماید: و من کان فى هذه اعمى فهو فى الاخره اعمى و اضل سبیلا(؛سوره اسراء، آیه 72 ((کسى که در این جهان (از دیدن چهره حق ) نابینا باشد، در جهان آخرت هم نابینا و گمراه تر خواهد بود)). و شما که از دو چشم نابینا هستید، طبق ظاهر این آیه باید در آخرت هم نابینا باشید و در زمره گمراهان که اهل جهنمند، قرار بگیرید. بنابراین ظاهر بسیارى از آیات قرآن مقصود نیست !


 بن باز گفته بود اگر قرار است [حضرت] علی [(ع)] چشمهایم را شفا دهد اصلا نمی خواهم این چشم ها بینا شود . این قدر بغض اهل بیت در دل این مفتیان وهابیت هست و ببینید خدا به چه روز آنها را انداخته . همین بن باز  گفته بود ۴۰سال در مدینه مسجدالنبی نمازخواندم ولی هنوز به پیامبر سلام نداده ام...


هیأت عالی افتای سعودی پیرامون سؤالی درباره­ی ارتباط و رفت و آمد و ازدواج با شیعیانی که هنگام بلندشدن از زمین «یاعلی، یاحسین» می‌گویند، چنین فتوا صادر کردند که اگر واقعیت چنین است که آنها علی و حسن و حسین علیهم السلام و مانند آنها را می‌خوانند، در این صورت آنها مشرکند و دچار شرک اکبر شده‌اند که از دین اسلام خارجند پس ازدواج زنان مسلمان ما با آنها و ازدواج زنان آنها با ما حلال نیست و خوردن گوشتی که آنها ذبح کرده‌اند نیز بر ما حلال نیست


 این فتوی به امضاء چهارتن از اعضای هیأت عالی سعودی رسیده که رئیس هیات عبدالعزیزبن عبدالله بن­ باز بود.


 بن باز گفته بود اگر قرار است [حضرت] علی [(ع)] چشمهایم را شفا دهد
 اصلا نمی خواهم این چشم ها بینا شود .


آتش افروز اختلافات شیعه و سنی


مفتی أعظم عربستان شیخ عبد العزیز بن باز استفتاء شده: نظر شما نسبت به تقریب میان شیعه و اهل سنت چیست؟پاسخ داده:

 همچنین اختلاف عقیده میان شیعه و اهل سنت را چنین ترسیم کرده:

 (مجموع فتاوی ومقالات لابن باز ج 5 ص 156):تقریب میان شیعه و اهل سنت ممکن نیست؛ زیرا عقائد این دو باهمدیگر سازگاری ندارد و همبستگی میان آنان امکان پذیر نیست همانگونه که نمی شود اهل سنت با یهود، نصاری و بت پرستان در یک جا گرد هم جمع شوند، همچنین به خاطر اختلاف اعتقادی که میان شیعه و اهل سنت هست، تقریب میان آنان امکان پذیر نیست.


 وی در کتابی که با حمایت حاکمان مکه و مدینه در همین سالهای اخیر به نام «مسألة التقریب» منتشر شد، اولین پیش شرط وحدت و تقریب با شیعه را إثبات مسلمان بودن شیعه دانسته است!!!)کتاب «مسألة التقریب بین أهل السنّة والشیعة» رساله فوق لیسانس دکتر قفاری است که اخیراً در کشور سعودی، بارها چاپ شده است. جهت آگاهی بیشتر به ج 2 ص 253، از چاپ پنجم این کتاب مراجعه شود)

 عبد العزیز قارئ از علمای بزرگ مدینه منوره رسماً اعلام کرد که ما امروز در برابر دشمن مشترکی هستیم که دارای سه زاویه می باشد: امریکا، یهود و روافض (شیعه) و حوادث عراق و لبنان ثابت کرد که هدف اصلی این دشمنان اهل سنت و جماعت هستند و ما باید در برابر این دشمنان متحد باشیم.


تا آن جا که می گوید: کسانی که بر این باور هستند که اهل سنت دارای یک مذهب هستند باید تلاش کنند اعتقاد به مذاهب اربعه را از محدوده اهل سنت و جماعت خارج کنند؛ و گرنه این مذاهب چهارگانه فقهی وسیله انحراف جامعه خواهد بود.جریدة الرسالة - الجمعة 7 رجب 1426 ه' الموافق 12 أغسطس 2005 م(.


تکفیرخلیفه دوم


جمله مشهور خلیفه دوم که حسبنا کتاب الله را بن باز چنین نقض می کند:

شکی نیست که سنت مطهر پیغمبر اصل دوم دین اسلام است!!و همانا عظمت و مکانت سنت پیغمبر در بالاترین رتبه بعد از قرآن کریم قرار دارد به اجماع اهل علم!و سنت پیغمبر حجت پابرجا و استوار و خودکفایی بر جمیع مسلمانان است!


پس هر کسی که سنت را پس بزند«یا»آن را انکار کند«یا» »»»اصلا فکر کند که می تواند از آن اعراض کرده و فقط به قرآن اکتفاء کند«««پس بلاشک او به یک گمراهی بعید و به بزرگترین کفر مبتلاء شده!!! و اصلا او مرتد از اسلام است به خاطر این گفته اش!چون که او با این سخنش و با این طرز فکر خود خدا و رسول را دروغ گو می داند!و به آن دستوراتی که خدا و رسولش به او داده اند دهن کجی می کند!و اصلا یکی از بزرگترین اصول دین را منکر می شود که خدا دستور به التزام به آن اصل را داده! و گفته به آن اصل اعتماد کنید و دین را از آن بگیرید.!!!!(مجموع فتاوى العلامة عبد العزیز بن باز-ج8-ص132)

 


توهین به همه برای اثبات وهابیت


در سایت مفتی اعظم وهابیت عربستان فتوایی بن باز وجود دارد که معنای وهابیت را از دید ایشان شرح میدهد خلاصه ترجمه این فتوا را در ذیل می آوریم.


سوال کننده: جناب شیخ بعضی از مردم علمای عربستان سعودی را وهابی مینامند ، از این نام گذاری خوشحال هستید؟


جواب جناب بن باز:

بله این لقب مشهوری است برای علمای معتقد به توحید که منسوب به امام محمد ابن عبد الوهاب هستند است که  در نیمه دوم قرن دوازدهم مردم را به سوی خدا خواند ایشان برای مردم توحید و شرک را بیان کرد و خدا به وسیله او توحید را بیان کرد و مردم داخل به توحید شدند(یعنی مردم عربستان که سنی بودند تا نیمه دوم قرن دوازدهم مشرک بودند و با آمدن محمد بن عبد الوهاب موحد شدند)فایده عظیمی به مسلمانان جزیرت العرب رسید.


 هر کس که طرفدارش باشد به او میگویند وهابی این نسبت به شیخ امام محمد بن عبد الوهاب است نه وهاب بن رستم. و این لقب شریف و نجیبی است برای مردم عربستان معنای لا اله الا الله را بیان کرد (یعنی مردم سنی عربستان قبل از آمدن عبدالوهاب مشرک بودند)در عیینه نزدیک ریاض مردم را به توحید دعوت کرد (یعنی قبل از آن مردم سنی مذهب ریاض مشرک بودند) و در دریه اسلام را گسترش داد آنجا اسلام گسترش پیدا کرد (یعنی قبل از آن مردم سنی مذهب دریه مسلمان نبودند)گنبد های روی قبر ها خراب شد و توحید بین مردم پخش شد و مردم معنی حقیقی لا اله الا لله را فهمیدند(یعنی معنی لا اله الا لله خراب کردن گنبد مردم سنی ریاض بوده و معنای لا اله الا الله این نیست که فقط الله را بپرستیم)و لقب وهابیت لقب معروف و شریفی است....


بن باز خادم و غلام رژیم صهیونیستی


در سال 1372هـ . ش و مقارن با ایامی که تلاش گسترده ای در راستای عادی سازی روابط میان برخی کشورهای اسلامی خاصه عربی با رژیم اشغالگر قدس صورت می گرفت.


شیخ بن باز مفتی وقت عربستان طی مصاحبه ای با دکتر عبداللّه الرفاعی سردبیر هفته نامه عربستانی «المسلون» به پرسش های متعددی پاسخ داد که مضمون این مطالب در آن ایام بعنوان «فتوای صلحبا اسرائیل» انعکاس گسترده ای در جهان اسلام داشت.


بسیاری معتقد بودند این اقدام، اولین گام در راه لغو محاصرة اقتصادی رژیم اشغالگر قدس بوده و عربستان تحت فشار آمریکا مجبور به این مسئله شده است.


عبدالعزیز بن باز در پاسخ به اولین سؤال هفته نامه المسلمون درباره «جواز صلح با اسرائیل» نوشت:

«در صورتی که ولیّ امر مسلمین! ضرورت و مصلحت بداند میتواند با دشمن بطور دائم یا موقت صلح نماید. خداوند متعال میفرماید:

«وان جنحوا للسلم فاجنح لها و توکّل علی الله انه هوالسمیع العلیم» اگر دشمنان به صلح روی آوردند، آن را بپذیر و بر خدا توکل کن. او میشنود و میداند.


پیامبر خدا ـ ص ـ این عمل را انجام داد و با اهل مکه مصالحه کرد و به مدت 10 سال جنگ را ترک کرد. تا از این طریق جان مردم را حفظ و از خونریزی جلوگیری کند. بن باز میافزاید: پیامبر با بسیاری از قبایل عرب صلح کرد ولی زمانی که خداوند به دست او مکه را فتح کرد عهد خود را با اهل مکه شکست.


بن باز اضافه میکند:

«ممکن است نیاز و مصلحت اسلام ایجاب کند که صلح دائم برقرار شود ولی در صورت مرتفع شدن این نیاز، صلح فسخ می گردد، همانگونه که پیامبر عمل کرد.»


 وی در پاسخ به این سؤال هفتهنامه المسلمون که «آیا زیارت مسجدالاقصی جایز است؟» مینویسد: «زیارت مسجدالأقصی و نماز گزاردن در آن سنت است و انجام این سنت به فراهم شدن شرایط بستگی دارد. پیامبر میفرمایند: زیارت سه مسجد واجب است: مسجدالحرام، مسجد من (مسجد مدینه) و مسجدالاقصی.


بن باز در پاسخ به پرسش المسلمون درباره مخالفان فلسطینی سازش عرفات و رژیم صهیونیستی مینویسد: به همه فلسطینیها نصیحت میکنیم که بر سر صلح با اسرائیل با هم همکاری کنند و برای جلوگیری از خونریزی و تضعیف دشمنان که به تفرقه و اختلاف دعوت میکنند، با هم تعاون و همکاری داشته باشند.


شیمون پرز نخست وزیر رژیم صهیونیستی از فتوای شیخ عبدالعزیز بن باز مفتی عربستان در مورد جواز صلح با اسرائیل استقبال کرد. وی طی اظهاراتی گفت:


«من از این اظهارات بسیار مسؤولانه که ثابت میکند قرآن خواهان خود گذشتگی و صلح است استقبال میکنم!» پرز اظهار امیدواری کرد که مقامات سعودی طبق مضمون فتوا عمل کنند و تأکید نمود که بسیاری از مسؤولین دینی یهود، مسیحی و مسلمان از صلح حمایت مینمایند. وی گفت خوب است که حزبالله لبنان از مفتی سعودی تبعیت و پیروی کند!


این فتوا مورد اعتراض علمی شیعه و سنی جهان اسلام قرار گرفت.


رد همه فتاوای بن باز توسط پسرش احمد


احمد بن باز مدیر موسسه خیریه بن باز در خبری که در 14سپتمابر2008 و در قالب گفتگو با روزنامه وطن سعودی منتشر شد فتاوای پدر را مبتنی بر هوای پدر و غیر قابل اجرا برای همه اوقات دانست. علاقه مندان برای مطالعه کل گفتگو به این آدرس مراجعه کنند:http://www.elbashayer.com/?page=viewn&nid=16213  

 


 مرگ بن باز

 در روز پنج شنبه سیزدهم ماه مه سال ۱۹۹۹ (یازدهم محرم۱۴۲۰ هجری قمری) در سن نودسالگی، شیخ عبدالعزیز بن باز مرد. ملک فهد و ولیعهد عبدالله بن فهد، در مسجدالحرام مکّه بر جنازه او نماز خواند.


منابع:


-  عفیفی، اتحاف النبلاء بسیرة العلامة عبدالرزاق، مکه، ص 105؛ عمیر مدخلی، شیخ ربیع بن هادی، تذکیر النابهین بسیر أسلافهم حفاظ الحدیث السابقین اللاحقین (بی جا)، (بی تا)، ص 320.


-  شحود، علی بن نایف، مشاهیر أعلام المسلمین، حقوق الطبع متاحة للهیئات العلمیة والخیریة، ص139.


- دویش، أحمد بن عبدالرزاق، فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلمیة والإفتاء، ریاض، رئاسة إدارة البحوث العلمیة والإفتاء - الإدارة العامة للطبع، چاپ اول، ج3، ص486. «إذا کان الواقع کما ذکرت من دعائهم علیا والحسن والحسین ونحوهم فهم مشرکون شرکا أکبر یخرج من ملة الإسلام، فلا یحل أن نزوجهم المسلمات، ولا یحل لنا أن نتزوج من نسائهم، ولا یحل لنا أن نأکل من ذبائحهم».


-  بن باز، عبدالعزیز، نواقض الإسلام، سعودی، وزارة الشؤون الإسلامیة والأوقاف والدعوة والإرشاد، 1410هـ چاپ اول، ص2: الثانی «من جعل بینه و بین الله وسائط یدعوهم و یسألهم الشفاعة و یتوکل علیهم فقد کفر إجماعا».


- بن باز، عبدالعزیز، مجموع فتاوى، عربستان، موقع الرئاسة العامة للبحوث العلمیة والإفتاء، ج5، ص156 «التقریب بین الرافضة و بین أهل السنة غیرممکن؛ لأن العقیدة مختلفة، فعقیدة أهل السنة والجماعة توحید الله وإخلاص العبادة لله سبحانه وتعالى، وأنه لایدعى معه أحد لاملک مقرب ولا نبی مرسل، وأن الله سبحانه وتعالى هو الذی یعلم الغیب، ومن عقیدة أهل السنة محبة الصحابة رضی الله عنهم جمیعا والترضی عنهم والإیمان بأنهم أفضل خلق الله بعد الأنبیاء وأن أفضلهم أبوبکر الصدیق، ثم عمر، ثم عثمان، ثم علی، رضی الله عن الجمیع، والرافضة خلاف ذلک فلا یمکن الجمع بینهما، کما أنه لایمکن الجمع بین الیهود والنصارى والوثنیین و أهل السنة، فکذلک لایمکن التقریب بین الرافضة وبین أهل السنة لاختلاف العقیدة التی أوضحناها».


-  بن باز، عبدالعزیز، رسالة الأدلة النقلیة، والحسیة على جریان الشمس وسکون الأرض وإمکان الصعود إلى الکواکب، مکه لطباعه والاعلام، 1395ه، ص 17.


- بن باز، عبدالعزیز، مجموع فتاوى: تحقیق و چاپ، محمد بن سعد الشویعر، موقع الرئاسة العامة للبحوث العلمیة والإفتا، ج3، ص62.


-  Who's Who in Saudi Arabia 1978-1979, pg. 53. Part of the Who's Who series. Edited by M. Samir Sarhan. Jeddah and London: Tihama and Europa Publications


- .Who's Who in the Arab World 1990-1991, pg. 123. Part of the Who's Who series. Edited by Gabriel M. Bustros. Beirut: Publitec Publications, 10th ed.


 - Words of Advice Regarding Da'wah" by 'Abdul 'Azeez ibn 'Abdullaah ibn Baaz (translated by Bint Feroz Deen and Bint Abd al-Ghafoor), Al-Hidaayah Publishing and Distribution, Birmingham: 1998, Page 9-10


-  Sheikh `Abd al-Wahhâb al-Turayrî, former professor at al-Imâm University in Riyadh. "Sheikh Ibn Baz on the roundness of the Earth". Retrieved 9 February 2013.


 -  http://www.binbaz.org.sa/mat/18030


-  Holden, David (1982). The House of Saud. p. 262. ISBN 978-0030437311.


- http://hajj.ir/14/39946


- http://www.binbazfoundation.org/


- http://www.bin-baz.com/


http://www.vahhabiyat.com/showdata.aspx?dataid=6032&siteid=1

  • بهرام محتشم

امشب می خواهم به مناسبت این شب پربرکت ،  میلاد یگانه دختر پیامبر گرامی اسلام ، حضرت زهرای مرضیه (س) ، خاطره ای از حجت الاسلام و المسلمین استادجعفر الهادی برای شما نقل کنم که در نوع خودش جذاب است. این خاطره بر می گردد به سال های نه چندان دور که گروهی از علمای قم در سفری که به عربستان داشتند با عبدالعزیز بن عبدالله بن باز دیدارداشته اند.

توضیحی درباره بن باز :

عبدالعزیز بن عبدالله بن باز (1330-1430 ق) بیش از 16 سال از سال های پایانی عمرش ، به عنوان مفتی بزرگ عربستان مطرح بود. او در سال 1371 هجری قمری ، ریاست موسسه شریعت ریاض را بر عهده گرفت و در سال 1381 ق ، به عنوان رئیس دانشگاه اسلامی مدینه  ، برگزیده شد. بن باز در سال 1414 ق به عنوان مفتی بزرگ عربستان سعودی ، به مجلس علما معرفی گردید و سرانجام در سال 1416 ق ، ریاست آن مجلس را بر عهده گرفت . در 1402 ق ، ملک فیصل و در سال 1412 ق ، ملک فهد از او به خاطر خدماتش به اسلام قدرانی کردند . از بن باز ، افراطی ترین فتواها علیه مسلمانان و به ویژه شیعیان به جای مانده است و او را می توان یکی از بانیان حرکت های تکفیری دهه نخست در جهان اسلام دانست. حرکتی که به راحتی ، مسمانان را به دلیل علاقه مندی به توسل و زیارت پیامبر (ص) و خاندان پاک او ، تکفیر کرده ، ریختن خونشان را روا بلکه واجب می شمارد. سرانجام او در سن 90 سالگی در روز پنج شنبه ، یازدهم محرم سال 1420 ق فوت کرد و ملک فهد و ولیعهد عبدالله بن فهد در مسجد الحرام در کنار خانه کعبه برای او نماز خواندند.

و حالا خاطره را از زبان استاد جعفر الهادی بخوانید:

حدود چهارسال پیش از مرگ بن باز ، به همراه تعدادی از علما قم از جمله آقایان واعظ زاده خراسانی ، حسن زمانی و رهبری ( از روحانیون اهل سنت گلستان ) ، از بن باز خواستیم که با او جلسه ای داشته باشیم و با او در قضایای وهابیت و اتهام شرک به شیعیان ، بحث کنیم. او جواب مثبت داد و با توجه به عادی شدن روابط سیاسی بین ایران و عربستان ، از ما استقبال کرد. ما هم شرایط را مناسب برای بحث یافتیم. روز موعود در دفترش با او ملاقات کردیم. او در حدود 86 سال سن داشت و نابینا بود. ما خود دیدیم برخی افراد که می خواستند با او ملاقات کنند ، مانند بنده ای ذلیل ، در برابر او می نشستند و او روی صندلی در مقابل آنها می نشست. در آغاز ، مقداری با او صحبت کردیم که چرا شما شیعیان را مشرک می دانید ؛ در حالی که شیعیان و از جمله مردم ایران  پای بند به اسلام هستند ؛ فرائض اسلامی را به خوبی انجام می دهند و از اسلام دفاع می کنند و شما هر جا تشخیص دهید که اسلام نیاز به دفاع دارد ، حاضرند بروند و جان فشانی کنند؟ مردم ایران و سایر شیعیان بلاد اسلامی ، به اسلام علاقه مند هستند و انسان هایی موحد و پرستش گر خدایند. برای او نمونه ای از انس و ارادت شیعیان به ارتباط با خدا یاداور شدیم و به طور نمونه ، به حضور پرشB3ی ب�8�F ه% نمون%Dو �Cان �tAFی�8�یی % 8�ارن�DB� ا%9� علظ غD8�در%Dبه D8� وD8�ؐAبردیم. ا%rong>

حده اسز خوند. D8�د%7�CانAو�%�ر شماد ؛ سای با D8�درm8� شمد و با طول کجا8ه D8� D8�بی8�F �8�ا%می ش٩رد و %ا خ٦د و �84ار ٺنم%خٱدد ج8D8�یی % 8% یA و�اٗ آق ب%8�وی کنن}9�د5سجد �B4�%�معهد %پرر D8�M8�اها مہ خدسلخت�8� طدی8ه حض%باز خ2 اهدا کردیم و او نیز در مقابل ، 9 جلد از فتاوا و پاسخ به سوالات خود را به ما اهدا کرد و از ما خواست که ناهار را مهمان او باشیم ؛ ولی عذر خواستیم و او پیشنهاد کرد که فردا بیایید و ما چون شنیده بودیم که از غذای او تبرک می کنند ، قبول کردیم که فردا ناهار نزدش باشیم.

فردای آن روز ، بعد از نماز ظهر ، به منزل او در خیابان عزیزیه رفتیم. وارد حیاط که شدیم ، دیدیم یک طرف سقفی زده اند و در حدود صد نفر ، به شیوه عربی ، مشغول غذا خوردن هستند ؛ تعدادی سینی بزرگ که در انها غذا بود و 5 نفر به دور سینی نشسته بودند و با دست غذا می خوردند. استقبال کنندگان به ما گفتند که به اتقاق مخصوص برویم. وارد که شدیم ، در حدود 20 نفر از شخصیت های کشورهای مختلف جهان نشسته بودند و غذا می خوردند . مجددا به ما اشاره کردند که شما بر سر سفره خود شیخ بن باز بروید. ما قبلا قرار گذاشته بودیم که سر غذا با او صحبت کنیم ؛ چون عرب ها رسم ندارند که در هنگام غذا خوردن ، به مهمانشان طعنه ای بزنند یا چیزی بگویند که مهمان ناراحت شود ؛ بلکه مهمان را تحمل می کنند. ما هم دیدیم فرصت مناسبی برای بحث برای بحث درباره عقاید شیعه است. من سر صحبت را باز کردم و گفتم ، ما شیعیان ، حداقل هر روز در نماز ، 5 مرتبه می گوییم :اشهد ان محمد عبده و رسوله ؛ پس چگونه ممکن است پیامبر را خدا بدانیم و با این اعتقاد ، از او درخواست حاجت کنیم؟

بن باز در جواب گفت : منظور من ، شما روحانیون نیستید و شما را نمی گویم ؛ چون شما علما می دانید ان چه را که می گویید ؛ بلکه عوام شیعه ، این عقاید باطل را دارند.

من گفتم : عامه شیعه نیز مانند ما فکر می کنند ؛ چون اکثرا در مجالس ما و پای منبر ما بوده اند و با فرهنگ توحیدی اسلام آشنا هستند و کار شرکی انجام نمی دهند. در ضمن بین عوام شیعه و مراجع تقلید ، رابطه تقلید وجود دارد و کاری بدون موافقت علما انجام نمی دهند.

آقای واعظ زاده خراسانی اضافه کرد ؛ از این بالاتر ، اصلا علمای شیعه ، مواظب کار عوام هستند و داستانی از آیت الله بروجردی نقل کرد.

پس از این که آقای واعظ زاده از بن باز سوال کرد که آیا آقای بروجردی را می شناسید ؟ بن باز گفت : بله شیخ بروجردی را می شناسم.

آقای واعظ زاده ، داستان را چنین نقل کردند که : به گوش آیت الله بروجردی رسید که در اطراف یکی از شهرها، مردم در شبی از هفته به دور درختی جمع می شوند و گریه می کنند و تضرع می نمایند و بنا بر ادعای شخصی که از این درخت نوری درآمده ، ان درخت را مقدس می دانند. اساسا این مطلب صحت نداشته ؛ ولی این جریان ، روز به روز گسترش پیدا می کند و معتقدین به آن ، دچار توهم شده بودند . مرحوم آیت الله بروجردی ، نامه ای نوشتند ، چند تن از اهل علم و چند نفر از متدینین را به آن منطقه فرستادند و دستور دادند که درخت را بکنند و تکه تکه کنند و مردم را از این امر موهوم ، برهانند. این اشخاص از طرف آیت الله بروجردی به آن منطقه عزیمت کردند و امر ایشان را به اجرا درآوردند.

بن باز از شنیدن این جریان ، آیت الله بروجردی را بسیار تحسین کرد و اظهار تعجب زیادی نمود ؛ ولی سوال دیگری مطرح کرد و گفت : ولی شیعیان از افراد مرده ، چیزی می طلبند. من گفتم : شما پیامبر را مرده می دانید ؟ آیاتی در قرآن هست که پیامبر ، شاهد اعمال مومنین است ؛ مانند آیه :« و کذلک جعلناکم أمه وسطا لتکونوا شهداء علی الناس و یکون الرسول علیکم شهیدا ؛ و بدین سان شما را امت میانه ای قرار دادیم تا بر مردم گواه باشید و پیامبر هم بر شما گواه است» ( بقره / آیه 143) و یا آیه :« و قل اعملوا فسیری الله عملکم و رسوله و المونین ؛ بگو: عمل کنید! خداوند و فرستاده او و مومنان ، اعمال شما را می بینند.» (توبه / آیه 105 )

از این گذشته ، یکی از علمای بزگ اهل سنت ، یعنی ابوالحسن اشعری که سال 430 قمری وفات کرده ، کتابی به نام « حیاه الانبیاء بعد مفارقه ارواحهم من أجسادهم» ؛ یعنی زندگی پیامبران پس از مفارقت ارواحشان از جسدهایشان ؛ بنابراین انبیاء ، مرده محسوب نمی شوند.

بن باز در جواب گفت : بله ، انبیاء حیات برزخی دارند.

در جواب گفتم : حیات برزخی ، اختصاصی به پیامبران ندارند ؛ کفار هم حیات برزخی دارند.

شاهدش هم این آیه است :« النار یعرضون علیها غدوا و عشیا و یوم تقوم الساعه ؛ عذاب آنها آتش است که هر صبح و شب بر آنان عرضه می شوند و روزی که قیامت برپا شود».(غافر / آیه 44 )

این آیه نشان می دهد که عالم برزخ ، شب و روز دارد ؛ ولی بهشت و جهنم ، شب و روز ندارد.

در قرآن ، خدا به عنوان امتیاز برای شهداء و انبیاء زندگی خاصی را قائل شده است :« و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتا بل دحیا عند ربهم یرزقون ؛ هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند ، مردگانند ! بلکه آنان زنده اند و نزد خدا روزی داده می شوند » ( آل عمران / آیه 169 )

این آبات نشان می دهند که انبیا و شهدا حیات والاتر و بالاتر از حیات برزخی دارند و صدای ما را می شنوند و درخواست ما را پاسخ می دهند ؛ پس ما افراد زنده ای را می خوانیم که به ظاهر مرده اند.

بن بازدر برابر این جواب هایی که به او می دادیم ، انکاری نداشت و فقط با دعا کردن برای حفظ وحدت مسلمانان ، از پاسخ گویی فرار می کرد. ضمنا ما با هم قرار گذاشته بودیم که او را خیلی عصبانی نکنیم و ادب مهمانی و حضور در خانه او را مراعات کنیم.

در این اثنا که بن باز از غذا دست کشید ، دیدیم یک باره آن تعداد نفری که در اتاق کناری ، نظاره گر ما بودند ، هجوم آوردند و هر کدام ، مشتی برنج از بشقاب او برداشتند و خوردند و این موجب شگفتی ما شد ؛ انان دست زدن به در و دیوار مسجد النبی و خانه حضرت زهرا (س) را شرک و حرام می دانند ؛ ولی به مریدانشان اجازه می دهند که از غذایشان تبرک کنند.

  • بهرام محتشم

امروز در این وانفسایی که وهابی های حنبلی نما به راه انداخته اند و هر روز غائله یی نو می آفرینند . چرا ما ایرانی ها سکوت کرده ایم ؟ چرا تنها به فرستادن چند مدافع به حرم و عتبات بسنده می کنیم . ما به عزت شهادت زنده ایم . من خودم به شخصه هنوز این قدر شهامت نیافتم که دل از تعلقات دنیوی ام بکنم . می دونم که خیلی احمقانه است که بخواهم فریاد و فترات راه بیندازم . ولی شما هم آرزو کنید که من هم دلی بزرگ بیابم و بتوانم به این وظیفه ی خطیر برسم . من آدم حقیری شده ام . می دانم که دلبسته ی دنیایم شده ام و حاضر به دل کندن از اون نیستم . ای کاش من هم دلی به بزرگی شهدای عزیزی داشتم که برای آرمان و هدفشان حرکت کردند . خدایا به ما هم دلی بزرگ عطا بفرما

  • بهرام محتشم

شیخ عبدالعزیز بن باز - مفتی اعظم سابق وهابیون عربستان سعودی
benbaz.jpg

شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ - مفتی اعظم وهابیون عربستان سعودی
aleshikh.jpg

شیخ عادل الکلبانی - امام جماعت مسجد الحرام
 عادل الکبانی امام جماعت مسجد الحرام_1.jpg

عبدالرحمن بن ناصر بن براک- از مفتیان برجسته عربستان
barak.jpg

صالح بن غانم السدلان از مفتیان سرشناس عربستان سعودی
 السدلان 3.jpg

شیخ مران بن متعب بن قوید
 مران بن متعب بن قوید_1.JPG
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

برخی از علمای شیعه:
آیه الله العظمی بهجت قدس سره
 الله بهجت.jpeg

آیه الله العظمی خویی قدس سره
SayyedAbulghasemKhoee-s-h.jpg

آیه الله العظمی سیستانی
 الله سیستانی.jpg

آیه الله العظمی وحید خراسانی
 الله وحید خراسانی.jpg

  • بهرام محتشم

با سلام .

ضمن عرض خسته نباشید ، خدمت شما خواننده ی عزیز ، خواهش می کنم با حوصله این نوشته زیر را که رنگی جداگانه دارد بخواند و در پایان هم به عرایض بنده برس :

نام او احمد کاتب است که اسم جدید او می‌باشد. و قبل از هدایت از مذهب شیعه به سوی حق اسم وی (عبدالرسول بن عبدالزهره بن عبدالامیر لاری) بود.

ولادت و تکامل وی:

کاتب در سال 1953م. در شهر کربلا به دنیا آمد. و در خانواده‌ای متدین رشد و تکامل یافت. و کاتب ذکر کرده است که تولد وی نقش بزرگی در کاشت معنویات تشیع داشته است. و در حالی که بچه‌ای پنج ساله بود به یادگیری قرآن بسیار اهتمام ورزیده است. و می‌گوید که در آغوش مادرش رشد و تکامل یافته است. مادری که بسیار با او بازی می‌کرد و می‌گفت:

«لو فتشوا قلبی رأوا وسطه سطرین قد خطا بلا کاتب: العدل والتوحید فی جانب، وحب أهل البیت فی جانب» .

«اگر قلبم را بگردی در وسط آن دو سطر می‌بینی، ولى کسی آن را ننوشته است: عدل و توحید از یک طرف، و عشق به اهل بیت از طرف دیگر».

همچنین بعد از آن در مدرسه خاصی که آیت‌الله شیرازی مرجع برای آموزش امور دینی احداث کرده بود، درس خواند. سپس در سن تقریباً چهارده سالگی به حوزه علمیه پیوست .

و نزد هر کدام از این اساتید درس خوانده است: سید محمد شیرازی، سید کاظم قزوینی ، شیخ غلام وفایی ، شیخ جعفر هادی ، سید محمدتقی مدرسی ، و سید جعفر رشتی  و شیخ ضیاء زبیدی.

احمد کاتب یکی از اصلاح طلبان مذهب شیعه می باشد و کتابهای فراوانی تالیف نموده است. و هدف او دور کردن خرافات و شرکیات از مذهب شیعه می باشد.

نویسنده ی خطوط بالا مدعی است که شرح حال یکی از علمای اهل تشیع را نوشته که از تشیع بریده و به سوی مذهب حق که به باور نویسنده اش همان اهل سنت با دیدگاه وهابی است ، در پایان باز به نقطه ی اول برگشته و نوشته است که نویسنده از مصلحین مذهب تشیع بوده و در واقع فقط دنبال بیرون کردن خرافه ها از مذهب تشیع است . حالا بماند که نویسندگان سایت عقیده یک مشت آدم بی سواد و دگماتیست و خشک مغز هستند که به این باورند که عقیده ی خودشان عقیده ی حقه بوده و ما شیعیان در راه شرک و بددینی گام بر می داریم . توی همین سایت مثلا اسلامی ولی تفرقه افکن ، در عین حالی که از نام بدنام ترین صحابه ی پیامر به پیشوند رضی الله عنه استفاده می کند ، ولی زمانی که به نام اهل بیت نبی می رسد ، خفه خون می گیرد و با بغضی که در دلهایشان ریشه دوانده ، نام گرامی اهل بیت پیامبر و ائمه ی گرامی ما را بدون هیچ پسوند و پیشوند که نشانگر احترام باشد ، یاد می کنند . مثل به جای گفتن حضرت زهرا ، می گوید زهرا ، به جای حضرت امام حسن و ... می گویند حسن . این بی بته ها فکر می کنند که عقل کل هستند و خنده دار تر این که خودشان و باورشان را عینیت وجودی صراط المستقیم و مناط هدایت می دانند .

  • بهرام محتشم


دوستایی که در جریان هستند ، می دونند که از 8-9 ماه پیش مردم از خرید ماشینهای بی کیفیت ساخت کارخانه های معظم سایپا و ایران خودرو خودداری کردند و در این رابطه کمپینی هم شکل گرفت که رسانه یی شد ، کار به جایی رسید که رئیس کارخانه ی سایپا به دست و پا افتاد و از مردم بابت ساخت خودروهای بی کیفیت پوزش خواهی کرد و پشت بندش نمی دونم کدوم شیر ناپاک خورده یی توی رسانه ها اعلام کرد که رئیس کارخانه ی سایپا کار بیجا و اشتباهی کرده است . حالا بماند که وزیر نامحترم صنایع ، نعمت زاده هم اعلام کرد که کسایی که از خریدن خودروهای بی کیفیت ایرانی خودداری می کنند ، خائن به انقلاب و فلان و بهمان هستند . خوب این هم یکی دیگر از دریدگی های سران دولت امید آقای روحانی بود که به جای این که مشکل کارخانه های بزرگ پرمدعای ایرانی را رفع کند و قیمت سرسام آور این خودروهای بی کیفیت را تعدیل کند ، تیغ رو از رو با ملت مظلوم ایران بست و اعلام کرد ، نه تنها خودرو ارزان نمی شود ، تازه گرانتر هم خواهیم کرد . این مردم بیچاره هم که چاره یی ندارند ، نه مرزی بازه که ماشین بیاورند و نه زورشان به این گردن کلفتهای خودرو ساز می رسه . تنها چاره رو نخریدن این اجناس بنجل دیدند . تا جایی که کار به رسانه کشید . حالا بماند که سرانجام اتاق فکر اقتصادی هم به دست و پا افتاد تا اجناس بنجل روی دست باد کرده ی کارخانه های داخلی رو به مردم قالب کنه ، اومد طرح وام خودرو رو برای مردم باز کرد و خیلی خوب هم جواب گرفت و نشان داد که اینها واقعا دندان های ملت را شمارش کرده اند و می دانند که مردم رو چه جوری گول بزنن . ناگفته هم نماند که حدود 110- 120 هزار خودروی بی کیفیت در انبارها داشت می پوسید که دولت به مردم و ملت رودست زد و اعلام کرد که با وام 25 میلیونی می تونن ماشین بخرند ، الحمدالله بین ملت هم که آدم نادون کم نیست ، نفهم های ملت صف کشیدن جلوی نمایندگی ها و اجناس بنجلی رو باد کرده بود ، نه تنها به قیمت ارزان نخریدند که هیچ ، هم گران خریدند و هم بهره ی تپلی هم به جیب بانکهای عامل سرازیر کردند . با وام 16 درصدی خودرو که مبلغ آن در چارسال بالغ بر 64 درصد مبلغ کل وام در 4 سال می شود و در 7 سال بالغ بر 112 درصد کل وام می شود ، یک ماشین بنجل مثل پراید چیزی حدود 35 میلیون و یک ماشین ال نود هم حدود 50- 55 میلیون ٱب می خورد. تازه به این قضیه می رسیم که هفت سال ماشین مال خودت نیست ، و حق فروش نداری ، دست آخر هم یک ماشین هفت سال کار کرده توی بازار روز آن سال چقدر می ارزد ؟ به واقع این آدمهای نادان اگه می دونست توی هفت سال چقدر کلاه سرشون رفته و در همین مدت کارخانجات معظم چقدر گوش ملت رو بریدن ؟ هیچوقت نمی رفتند این بنجل ها رو بخرند . جالب تر از همه این که دولت آخرین رودست رو زمانی به ملت زد که اجناس بادکرده ی کارخانه ها رو تو پاچه ی ملت کرد ، یک باره جلوی وام های خودرو را در 6 روز بست و اعلام کرد دیگه وام این شکلی داده نمی شه !! خدایی چنان کلاه گشادی سر ملت گذاشتن که نه تنها در 6 روز اجناس باد کرده ی 9 ماه گذشته رو فروختن ، هم سود کلان بردن و هم اجناس باد کرده رو قالب ملت کردند. این مردم نادان در 6 روز تلاش 9 ماه ملت رو به باد دادند . اگه این کمپین یک مدت دیگه هم سرپا بود ، چند تا مزیت داشت ، یکی این که اجناس بنجل بادکرده رو زیر قیمت می خریدن ، کارخانجات کلاهبردارمون هم ناچار می شدن به خواسته ی ملت احترام بگذارند و ماشینهای باکیفیت و مدل جدید را با قیمتی منصفانه به تولید برسانند. این تلاش اگر به ثمر می رسید ، تازه می شد برای اولین بار اعتصاب کلاسیک رو به انجام برسونن و خواسته های برحق ملت برآورده می شد. خدایی کلاهی که دولت و کارخانه های خودروسازی سر ملت گذاشتن ، خیلی ها امروز نمی فهمند ، ولی خیلی زود ملت بیدار می شوند تا این اجناس بی کیفیت رو نمی خرند . حالا بماند که در یک مدت 6 روزه چیزی حدود 110 -120 هزار خودرو وارد چرخه ی گردش جاده ها شد ، بدون این که حتی هزار دستگاه فرسوده از دور خارج بشه .

به امید روزی که کارخانه های تولیدی ایران ، دست از حقه بازی و کلک بردارند و به خواسته های مردمشون احترام بگذارند و اجناس باکیفیت به مردم عرضه کنند .

  • بهرام محتشم


آدم از دست این عربستان کارش به جنون نکشه خوبه . خدایا ما چقدر بدبخت شدیم که این سعودیهای کون لخت جسارت رو به اینجا رسوندن که مدعی حقوق بشر شدن ! اونم در مقابل ایران . ما این قدر خاک بر سر شدیم که عربستان بره توی شورای امنیت قطعنامه وضع کنه برای حقوق بشر و نقض اون به دست ایران . ما کاری به مسائل حقوقی اون ندارم ولی خوب می دونم که هر کسی می تونه مدعی این حقوق بشر بشه غیر از سعودیها که جنون نظامی گری تازه شون داره خاورمیانه رو به هم می ریزه . خدایی جز عمق استراتژیکش نسبت به ایران ، چه نقطه ی برجسته ی دیگری داره برای عرض وجود در برابر ایران ؟؟؟

همه می دونیم که عربستان هر ساله میلیاردها دلار جنگ افزار می خره تا مثلا بتونه در برابر ایران مسلح باشه وگرنه به غیر از ایران ، عربستان در خاورمیانه با کدام کشور دیگر سر جنگ داره؟ به هزار و یک علت ایران از روزی که عربستان به دنیا اومد ، خار چشم سعودیهای کون برهنه بوده است ، از نظر سیاسی ، از نظر عقیدتی و از نظر اقتصادی و نفتی و ... همیشه عربستان از خویشتنداری ایران سوء برداشت کرده و چوب لای چرخ ایران گذاشته و البته از زمانی که این گنده گوزیها رو برای ایران کرده ، دقیقا پس از سال 1357 خ بوده است . این بدبختها عین سگ از ایران می ترسن و کابوس شبشون رو به شکل ایرانی می بینن . هیچکس یادش نمی ره که سال 1991 اولین موشکی که توی کویت و ریاض نشست از سوی عراقی ها ، شیخهای کویتی ریدن به خودشون و شازده های سعودی هم به دست و پا افتادند و اولین و آخرین کاری که ازشون بر اومد این بود که اربابشون رو به میانه کشیدن و آمریکا رو روبروی عراق آوردند و اگر کسی مثل آمریکا ، عراق رو متوقف نمی کرد ، الان شاید کشوری به نام عربستان سعودی وجود نداشت ، هرچند که عراق هم گربه ی بی صفتی بود که حق خوبی های عربستان رو داد. کویت و عربستان و خیلی از کشورهای عربی مفت خور الدنگ در جنگ ایران و عراق ، آشکارا و نهانی به عراق یاری دادند و خون جوانان ایرانی را بر خاک ریختند ، امروز باید تقاص خون شهیدان مارا بدهند ، به خداوندی خدا اگر من کاره یی بودم توی این مملکت ، اول از همه با آمریکا دوست می شدم و با ضمانتهایی که ازش می گرفتم ، اون وقت به سر وقت عربستان و کویت و اردن و فلسطین و امارات و قطر و بحرین می رفتم و شر این چند تا کشور رو از سر همه ی عالم اسلام کوتاه می کردم . حالا می خواد این جنگ ، جنگ جهانی بشه یا محلی و منطقه یی . ولی کاری می کردم که دود این خیانتها به چشم این عربهای پدر سوخته برود . ما مردم عرب هم در کشورمان دارم ، ولی اگر حقوقو شهروندی رو رعایت بکنند روی چشمهای ما جا دارند ولی اگر بخواهند سرکشی کنند ،‌ اون وقت فرقی با دشمن های دیگر ایران ندارن و باید سرشون رو به تاق کوبید . خدایی برخی اوقات دیگه می رم توی فکر که تا کی می خواهیم این واق واق کردن سعودیها و هم پالکی هایشان را تحمل کنیم . یکی به داد من برسه که کارم به جنون نکشه از این بی عرضگی سیاسی و خموده ی ایرانی .

  • بهرام محتشم
من همیشه با بدبینی به اخبار پخش داخلی نگاه می کنم و باور کنید که خیلی از اونها رو اصلا قبول ندارم و وقتی جهات مخالف رو در نظر می گیرم ، گاهی به اخبار درست می رسم . حالا من یه دوستی دارم توی محل کار ، آخ اگه بدونید چه نفهمیه و البته من که نفهم تر از اونم که با اون دوستم . ولی خوب دیگه اینم یه سنخ از دوستیه . این دوست ما فقط اخباری رو درست می دونه که جمهوری اسلامی روایت می کنه . این دوست عزیز اگه بشنوه که رهبر گفته ماست سیاه است میگه شک نکن که ماست سیاهه . چرا که رهبر بیشتر از من می فهمه و او چون می گه سیاهه ، پس سیاهه . خلاصه همیشه اخبار رو دربست قبول می کنه و سریع مفسر خبر هم میشه . وای که چقدر از آمریکا و اسرائیل متنفره . مرگ اون بچه اسرائیلیه که بی گناه کشته می شه رو حق می دونه ولی مرگ اون بچه ی فلسطینیه رو ناحق می دونه . ایشون می گه اون بچه ی نوزاد اسراییلی که کشته می شه به درک ، ولی اگه یک بچه ی سنگ پران فلسطینی کشته بشه ، اینگار آسمان خدا به زمین رسیده . حالا من در ماهیت این سخن جدل ندارم ، خدایی هر بچه یی و آدمی در هر گوشه ی دنیا کشته بشه ، دردآور است ، چه اسرائیلی ملعون و چه فلسطینی محبوب . مهم اینه که خبری که از رسانه ی ملی پخش بشه درسته . ولی اگه همین خبر رو بی هیچ کم و زیادی مثلا بی بی سی و سی ان ان پخش کنه ، می گه این خبر درست نیست ، در حالی که همین خبر رو بی هیچ کم و زیادی مثلا رسانه ی ملی هم گفته است .
خلاصه من با این دوست عزیز کلی بحث دارم . ایشون منو قابل نمی دونه و می گه این کتابهایی که تو می خونی به درد در کوزه می خوره و اونی که من می گم درسته . ولی وقتی پای بحث بیاد می گه من هیچ ادعایی ندارم ...
  • بهرام محتشم
راستش یک موضوعی ذهنم رو بدجوری درگیر کرده است . یکی هم اگه به این مشکل پاسخی قانع کننده بده من خیلی خوشحال می شم . در اوایل انقلاب یکی از نامزدهای ریاست جمهوری کسی بود به نام جلال الدین فارسی که زاده ی 1312 خ مشهد بود و بعدها برای این که او را از گردونه ی ریاست جمهوری بیرون کنند ، به وی انگ زدند که افغانی تبار است و نباید به ریاست جمهوری برسد . حالا برسیم به این مطلب که اگه یک نفر به جرم افغان تباری نتونه به قدرت اجرایی برسه . چه جوری توی همین سرزمین و در همان ادوار ما کسی مثل خمینی رو به رهبری قبول کردیم . در حالی که تمام اسناد نشان می دهد که آیت الله خمینی هم هندی تبار بوده و پدر بزرگش هندی الاصل کشمیری بوده است . حالا چه جوری توی این سرزمین یک جا یک هندی تبار به رهبری ما می رسه و همه تأییدش می کنند و یازده دوازده سال هم فرمانروایی کرد و جای دیگر یک ایرانی افغان تبار نمی تونه به ریاست جمهوری برسه ؟؟؟!!!
  • بهرام محتشم
با دستان بسته مقاومت کردید،ما با دست باز چه کردیم!
با دستان بسته مقاومت کردید،ما با دست باز چه کردیم!

با دستان بسته مقاومت کردید،ما با دست باز چه کردیم!

 

این روزها صدای اجنبی ها برخواست که این ها در خاک عراق چه می خواستند؟ صداها و رسانه هایی که در طول جنگ حامی صدام بودند می گفتند این ها در خاک عراق چه می کردند؟ توقع داشتید ما به متجاوز گل بدهیم و تشویق کنیم؟ آیا اگر این غواص ها در عمق 15 کیلومتری مرز عراق نمی جنگیدند، ایران اکنون امنیت داشت؟ اگر جنگ را بعد از فتح خرمشهر ادامه نمی دادیم و دشمن را تنبیه نمی کردیم، آیا چشم طمع دشمن از این مملکت برداشته می شد؟ تعقیب متجاوز درسی بود که غواصان ما به دشمن دادند.

گروه‌های خودجوش مردمی اقدام به سر دادن شعارهای ضد آمریکایی چون «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده» می‌کردند.

این صداها را کسانی که پشت میز مذاکره هستند باید بخوبی بفهمند. این صداها جدی است. این صداها واقعی است و این فریادها واقعی است و از عمق دل جوانانی بر می خیزد که حاضرند تا آخرین قطره خون خودشان را فدای آزادی و سربلندی انقلاب اسلامی کنند.

این شهدا با دستان بسته تسلیم نشدند و تا اخرین نفس پای آرمان های انقلاب ایستادند حالا امروز ما با دستان باز دست به دامان دشمن شده ایم و همه ی مشکلات را به تحریم ها ربط میدهیم شهدا ما شرمنده ایم

  • بهرام محتشم
سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با شبکه العالم درباره احتمال سوء استفاده سعودی‌ها از خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که اگر خباثت به حدی برسد که خویشتن‌داری دیگر تکلیف الهی ما نباشد، تکلیف الهی ما، گوشمالی دادن و تودهنی زدن به کسانی است که حتی فهم و شعور محاسبه درست برای منافع خود را ندارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: اگر خباثت (سعودی‌ها) به حدی برسد که خویشتن‌داری دیگر تکلیف الهی ما نباشد، تکلیف الهی ما گوشمالی دادن و تودهنی زدن به کسانی است که حتی فهم و شعور محاسبه درست برای منافع خود را ندارند.

مسلما توانمندی نیروهای مسلح و نیروهای سپاه، توانمندی‌های کافی و کاملی است که قدرت هرگونه گوشمالی را برای شیاطین کوچک در اختیار دارد و این کار را می‌تواند انجام دهد، اما می‌دانیم که مسلما شیطان بزرگ سال‌های طولانی با ما در شرایط بازدارندگی بسر می‌برد و می‌داند که نمی‌تواند در برابر انقلاب اسلامی اقدامی انجام دهد و دلیلش آن است که ماهیت ما و آمریکایی‌ها، حق و باطلی است. اگر آمریکایی‌ها می‌دانستند که می‌توانند به مقابله با حق بپرخیزند، به فردا موکول نمی‌کردند.
  • بهرام محتشم
بن باز : نمی شود باعلمای شیعه بحث کرد
 زمانی که مرحوم آیت الله حکیم به زیارت بیت الله الحرام مشرف شده بود، بن باز که سابقاً مفتی وهابیت بود و بینایی خود را از دست داده بود، به دیدن ایشان می شتابد.
 او پس از تعارفات معمولی به آیه الله حکیم می گوید: شما عالمان شیعه چرا آیات قرآن را تأویل می کنید؟ وی در جواب می گوید: مگر چه اشکالی دارد. بن باز می گوید: بسیار اشکال دارد آیه الله حکیم می گوید: ممکن است در بعضی آیات، لازم شود که تأویل کنیم. بن باز می گوید: به هیچ وجه لازم نمی شود. آیه الله حکیم می گوید: شاید لازم شود و او اصرار می ورزد که اصلاً لازم نمی شود.
 آیه الله حکیم می گوید: ممکن است لازم شود. مثلاً در این آیه شریفه می فرماید: من کان فی هذه اعمی فهو فی الاخره اعمی و اضل سبیل،[ اسراء/ 72]
هر کس در این جهان کور است، در آخرت هم کور و گمراه تر است.
  اگر این آیه را تأویل نکنیم و به معنای کوری ظاهر بگیریم، معنای آن این است که شما که در این جهان به کوری چشم مبتلا شده ای، در آخرت هم گرفتار کوری چشم باشی. ولی اگر تأویل کنیم، معنای آن این است که هر کس در این جهان گرفتار کوری دل باشد، در آخرت هم دچار کوردلی و گمراهی است؛ بلکه گمراه تر است.
 بن باز از شنیدن این جواب دندان شکن ناراحت می شود و برمی خیزد و در حین رفتن می گوید: با شما علمای شیعه نمی شود بحث کرد.
از خداوند بزرگ مسألت و از پیشگاه اولیای تشیع استمداد می کنیم که شیعیان را در ادامه راهشان پایدارتر از همیشه بدارند.
  • بهرام محتشم


راستش اینجوری که همه ی ایرانی ها این چند وقته شاهد بودن ، چه از طریق ماهواره چه تلویزیون داخلی که عربستان و ایران بر سر مسائل بسیاری دچار اختلاف شده اند و این اختلافات از زمانی که این کفتار پیر ، ملک سلمان به قدرت رسیده بیشتر و بدتر شده است . نه ایران همان ایرانی است که پس از انقلاب دچار ضعف عمومی شده بود و نه عربستان همان عربستان سی و هفت سال پیش است . امروز روشن است که عربستان به زرادخانه ی اسلحه های آمریکایی و اروپایی بدل شده و البته با پول های یامفتی ه از قبل فروش نفت به دست آورده ، بسیاری را خریده و اجیر کرده است ، ولی ایران هم اگرچه سالهای متوالی منزوی بوده و در ده ساله ی اخیر بدتر هم شده بود ، ولی امروز می توان ایران را همان قدرتی یافت که چهل سال پیش در خاورمیانه بود . امروز ایران با سیاستی پویا به سمت گسترش قدرت خود می رود و کشورهایی مانند عربستان و قطر و بحرین و ... در مقامی نیستند که بخواهند ایران را از چرخه ی قدرت بیرون کنند . بحرین که در بهترین حالت باید شاکر و متشکر ایران باشد که استقلالش را از دست ایران گرفته است و هنوز هم خیلی ها در ایران خواهان بازپس گیری این سرزمین جدا شده در سال 1348 خورشیدی هستند و هنوز هم می توان موجودیت آن را به چالش کشید . هنوز هم در ایران آدمهایی هستند که خواهان پیدایش ایران بزرگ هستند  و خواهان بازپس گیری سرزمینهای از دست رفته ی ایران در 150 -200 سال گذشته هستند و هنوز هم می توانیم این کار را بکنیم . من به عنوان یک ایرانی خواهان ایرانی بزرگ و آباد هستم و نیز پر جمعیت و قوی . عربستان به قول بشار اسد هنوز به دروازه های تمدن نرسیده و در عصر باستان زندگی می کند  و از قبل فروش نفتی که خداوند از بد حادثه در این سرزمینها به ودیعه نهاده است ، به ملک و مال و قدرت رسیده اند که البته در عرصه ی هیجا فکر نمی کنم هیچ عرب ملخ خوری آن هم از نوع سعودی بدتر ار جهود ، حاضر به دل کندن از حطام دنیوی اش باشد ، تا وقتی امثال آشغالهایی مانند بن باز و آل شیخ و آل سگ و گربه در عربستان بر سر قدرت باشند ، روی خوشی در عربستان نخواهند دید . حالا در این وانفسای بی سیاستی ، خواجه مردی امرد مسلک به نام العبیدی که فکر کنم از تبار عبیدالله بن زیاد باشد ، در مقام وزارت خارجه ی عربستان دچار هذیان گویی شده و مرتب هاف هاف می کند و هرجا می رسد شکرخوری مفت می کند و سرانجام چندتا ایرانی بی کله این مردک بی مغز را به درک می فرستند که دیگه این گه های اضافی را نخوره .

  • بهرام محتشم
دردی که ما به دل داریم ، درد همه ی دردمندان است . آنهایی که تنها و تنها با خوشبینی به نقاط مثلا مثبت این مملکت نگاه می کنند ، امروز یک مقدار میدان دیدشون رو بازتر بکنند و دور و برشان را هم نگاهی کنند و ببینند که چه خبر است؟

یک دوست عزیز که وبلاگ من رو خونده بود ، در پاسخ مطلب من نوشته بود که تو برای مملکت چه کار کردی ؟

من در جواب ایشان می گویم که دستکم و حداقل خدمتی که از دستم بر آمده و انجام دادم ، خدمت مقدس سربازی بود . علیرغم تمام سختی ها و تبعات جبران ناشدنی آن که عوارض تا امروز هم همراه من هست ، عوارضی شامل سینوزیت ، ریزش موی شدید و بیماری اعصابی که منو زمین گیر کرد . آره برادر گلم ‍! من دستکم چیزی رو که باید انجام دادم . در حالی که آقازاده های بسیاری از زیر بار این سربازی شانه خالی کردند و گفتند کون لق کسی که توانایی بازخرید خودش رو نداره . حالا داداش گلم من دست روی نقطه ی حساس مشکلات ایران نمی گذارم که همه ی عقلای ایران می دونند کجاست ؟ پاشنه ی آشیل مملکت ما اقتصاد ورشکسته ی به اصطلاح مقاومتی است که دیگه از شدت زهوار دررفتگی چیزی ازش باقی نمونده است  . در مطلب پیشین بارها به نقاط ضعف اقتصاد خودمون اشاره کردیم .

بزرگترین معضل جامعه ی امروز رشوه خواری و مفتخواری یک عده از خدا بیخبر است .

من ایرادات بزرگی که می تونم بگیرم اینقدر زیاده که هر کی بخونه اگه اهل انصاف باشه می تونه حق رو از ناحق تشخیص بده .

تولیدات بی ارزش و بی کیفیت ایران خودرو و سایپا و ...

دزدی های بی سر و حساب از بیت المال که چند ده هزار میلیارد تومان می شه  .

فرهنگ پایین کتاب و مطالعه

کلیشه یی شدن کتابها و فرمایشی نویسی کتابها

گران شدن کتاب با کاهش قدرت خرید مردم

فرهنگ پایین مدارا با محیط زیست و طبیعت

باندبازی و پارتی بازی حضرات برای خویشان و اقوام و دوستان برای اشغال پستهای خالی

بیکار ماندن بخش بزرگی از نیروی کار مردان و اشغال اون مشاغل به دست دختران و زنان

آماردهی دروغ و بی پایه و اساس از همه ی ارگانها و ادارات و سازمانها

  • بهرام محتشم